Classic Kit repülőgép A11007 – Fairey Gannet AS.1/AS.4 (1:48)
Repülőgép modell összerakásra. Méret: 1:48; 29 cm. A csomag tartalmaz: 334 darabot az összerakáshoz.c Információ az eredetiről és a modellről:
A Fairey Gannet repülőgép, amelyet kétségtelenül a Fleet Air Arm által valaha szolgált legkiemelkedőbb repülőgépek egyikének kell tekinteni, ugyanolyan képes volt, mint egyedi, és jelentősége abban is rejlik, hogy ez volt az egyetlen háború utáni katonai szerződés, amelyet a híres Fairey Aviation Company nyert el. A Gannet, valószínűleg a Fairey legkevésbé hagyományos sorozatgyártású repülőgépe, a Királyi Haditengerészet 1945-ös igényére reagálva készült, amely egy fejlett tengeralattjáró-elhárító vadászgépet kért turbópropelleres motorral repülőgép-hordozók számára, amely elég ellenálló lett volna ahhoz, hogy elviselje a tengeri üzemeltetés nehézségeit.
A Gannet, amely a hidegháború elején a szovjet tengeralattjáró-flotta nemrégiben történt bővítésére adott válaszként készült, a legmodernebb elektronikus érzékelő berendezésekkel volt felszerelve, és ha felfedezte az ellenséges tengeralattjárót, képes volt azt megjelölni, követni és szükség esetén bombákkal, mélyvízi robbanószerekkel, rakétákkal és levegőből indítható akusztikus torpedókkal támadni.
A Gannet egyedi megjelenését adó elemek egyike az innovatív Armstrong Siddeley Double Mamba hajtómű használata volt. A Gannet orrában két gázturbinás motor helyezkedett el egymás mellett, amelyek közös hajtóművel rendelkeztek, de mindkettő függetlenül működött, és minden motor egy-egy koaxiálisan elhelyezett, ellentétes forgású légcsavart hajtott. Ezen kívül a motorok képesek voltak kerozinnal, sőt dízelüzemanyaggal is működni, amely biztonságosabb volt a kezelés szempontjából, és kevésbé finomított, mint a hagyományos repülőgép-üzemanyagok.
Ez a koncepció a Gannet legénysége számára több mint elegendő teljesítményt biztosított a repülőgép-hordozókon végzett műveletekhez, miközben a hosszú óceáni járőrözések során a két motor biztonságát is nyújtotta. Repülés közben a pilóta le tudta állítani az egyik motort, hogy üzemanyagot takarítson meg, ami ugyan csökkentette a Gannet maximális sebességét, de meghosszabbította a levegőben eltölthető időt. Általában a pilóta a hosszú járőrözés során váltogatta a motorokat, mindegyik körülbelül egy órán át működött, mielőtt átváltott a másik motorra – a bal oldalon elhelyezett motor hajtotta meg az első légcsavart.
A Gannet konstrukciójának egy másik egyedi eleme a két hajtású összecsukható szárnyrendszer volt, amelyet úgy terveztek, hogy lehetővé tegye ennek a nagy repülőgépnek a biztonságos üzemeltetését és tárolását a brit Királyi Haditengerészet viszonylag kis repülőgép-hordozóin. Amikor a pilóta aktiválta a szárnyak kinyitását, ez az ügyes rendszer nemcsak a szárnyakat készítette elő a repülésre, hanem automatikusan csatlakoztatta az összes repülési irányító rendszert, hidraulikus kapcsolatokat és üzemanyagcsöveket a fő rendszerhez, mindezt a földi személyzet beavatkozása nélkül.
A működésből származó jelentések szerint a Gannet annyira robusztus felépítésű volt, hogy amikor egy repülőgép különösen éles manőver végrehajtása után elvesztette a két szárny külső részeit, mégis biztonságosan vissza tudott térni a hazai repülőgép-hordozójára, ami csak tovább növelhette a legénysége körében való népszerűségét.
A Fairey Gannet rendkívül tartós és rendkívül hatékony tengeralattjáró-elhárító repülőgépként bizonyult, amely lenyűgöző mennyiségű támadó lőszert tudott szállítani, és képes volt támadni a tengeralattjárókat a víz felszínén és a víz alatt, amikor azok megpróbáltak elkerülni a figyelmét. Mind a légi legénység, mind a földi személyzet kedvelte. Végül 348 darabot gyártottak, amelyek a brit Fleet Air Arm mellett Ausztrália, Németország és Indonézia haditengerészetében is szolgáltak.
A modell részletei:
Mérleg: 1:48
Darabszám: 334
Hossz: 290 mm
Szélesség: 344 mm
Magasság: 87 mm
Nehézség: 4
Repülési órák pontszáma: 4
Ajánlott 8 éves kortól.
Figyelmeztetés: Fulladásveszély! A termék kis részeket tartalmaz. NEM AJÁNLOTT 3 ÉVES KOR ALATT!