Traxxas AC motor Velineon 550 4P, reg. VXL-3S V2
Jellemzők:
Az AC hajtások trendje egyértelműen az érzékelő nélküli többpólusú motorokra irányul. A kétpólusú motorokkal ellentétben a négypólusú motorok kétszer akkora nyomatékkal, egyenletesebb működéssel és nagyobb hatásfokkal rendelkeznek. A Traxxas követi ezt a trendet, és újonnan négypólusú váltakozó áramú motorokkal egészíti ki a modelleket új vezérlőkkel, amelyeket 4 pólusú motorokhoz optimalizáltak.
A négypólusú Velineon 550 motor acéllemezből készült rotorral rendelkezik, amelybe neodímium magas hőmérsékletű mágnesek vannak ragasztva. A maximális szilárdság érdekében a rotor speciális gyantába ágyazott kevlar szövetbe van csomagolva. Minőségi nagy sebességű csapágyakat használnak.
Az átlapolt állórész tekercselés egyenletes működést és nagy hatékonyságot biztosít. Az állórész vékony, szilíciummal ötvözött acéllemezekből készül. A rotor tökéletes dinamikus kiegyensúlyozása magától értetődő.
Az új VXL-3S V2 vezérlő Velineon 550 négypólusú motorokhoz lett optimalizálva.
A vezérlő előző verziójától eltérően ez a vezérlő kapcsolós BEC tápegységgel van felszerelve a szervók és a vevőegységek számára, ami a vezérlő kevesebb fűtését jelenti. A modern teljesítményű MOS-FET tranzisztorok alkalmazása csökkentette a fűtést és a vezérlő nagyobb megbízhatóságát.
Szabályozó kalibrálása
Ez a semleges helyzet és a fojtószelep szélső helyzetének beállítása. A kalibrálást el kell végezni, ha a távadót kicserélik, vagy ha a vezérlő nem megfelelően működik.
Vezetési mód
- Sport mód : teljes erővel előre-hátra, fék
- Verseny mód : teljes előre- és fékerő, hátramenet nem érhető el, hogy megfeleljen egyes versenyek szabályainak.
- Edzési mód : 50% előre, 50% hátramenet, 100% fék. Ez az üzemmód alkalmas a modell vezetési jellemzőinek első megismerésére vagy gyermekek számára. A modell eléri maximális sebességének körülbelül egyharmadát.
Elemtípus
- NiMH akkumulátor : a vezérlő teljesítményét csak az akkumulátorok által szolgáltatott teljesítmény korlátozza. A LiPol akkumulátorok ebben az üzemmódban nem ajánlottak, mivel a túlzott alulterhelés tönkreteszi azokat.
- LiPol akkumulátorok : A LiPol akkumulátorok modern áramforrások, amelyek a tömeghez viszonyított nagy fajlagos kapacitással jeleskednek. A LiPol akkumulátorok esetében gondoskodni kell arról, hogy ez ne forduljon elő, miután a feszültség cellánként 3,0 V alá esik. A szabályozó 50%-ra csökkenti a szabályozó teljesítményét, ha a feszültség kb. 3,3V/cellára esik. Amikor 3,0 V / cellára esik, a motor teljesen lekapcsol.
Jellemzők:
- A vezérlőt forrasztott Traxxas csatlakozókkal és 3,5 mm-es tűkkel szállítjuk
- Az akkumulátor típusa beállítható: LiPol vagy NiMH
- Tápegység 4 - 9 art. NiMH vagy 2-3 art. LiPol
- Kapcsoló tápegység BEC 6.0V / 2.5A
- Vezérlő módok: Kezdő - teljesítménycsökkentés 50%, Sport - teljes teljesítmény 100% hátramenettel és Race - teljes teljesítmény hátramenet nélkül (egyes versenyeken ez az opció szükséges)
- Túlfeszültség-védelem
- Kétfokozatú hővédelem - az első fokozat elérésekor a teljesítmény korlátozott, a második fokozat elérésekor a motor lekapcsol.
- Kétfokozatú védelem a LiPo akkumulátor alultöltése ellen - 3,3 V / cella elérésekor a teljesítmény először 50%-ra korlátozódik, amikor eléri a 3,0 V / cellát, a motor lekapcsol.
- Rövidzárlat elleni védelem a motor tekercsében vagy elzáródás ellen
- Vízállóság - a vezérlő elektronikája speciális anyagba van zárva
- Nagy bordás fekete hűtőborda.