Kígyók és létrák társasjáték
Ez a játék népszerű volt az ókori Indiában az önismereti játéknak, az üdvösség létrájának vagy a legmagasabb helyre vezető lépéseknek fordított neveken, amelyek a játék tartalmának súlyát jelzik. A játékok a hagyományos hindu filozófiához kapcsolódnak, a karma és a kama ellentéte, nem a sors és a vágy. A legtöbb játéktábla-tervet szimbolikus képekkel töltötték ki, ahol a felső része isteneket és angyalokat ábrázolt, míg a tábla alsó részét állatok, virágok és emberek képei borították. A létrák olyan erényeket képviseltek, mint a nagylelkűség, a hit és az alázat, míg a kígyók olyan bűnöket, mint a vágy, a harag, a gyilkosság és a lopás.
A darab erkölcsi tanulsága az volt, hogy jót cselekedve el lehet jutni az üdvösséghez, de ha rosszat teszünk, az alacsonyabb létformaként születik újjá. Manapság a nehézkes erkölcsi leckék többségét felváltották az egyszerűbb illusztrációk, de a játék lényege hű marad a történelemhez - a különböző mezőkön létrák, amelyek tovább viszik a játékost a táblán, illetve kígyók, amelyek visszarántják a játékost. Az a játékos lesz a győztes, aki előbb eléri az utolsó mezőt!
Tartalom:
- 4 játékdarab,
- 1 kocka,
- 1 játéktábla (összecsukható, mérete összecsukás után 29 x 29 cm)
- és használati utasítás (2-4 játékos részére)
Hogyan kell játszani:
- 1. A játékosok szín szerint osztják el a játékfiguráikat, és egyenként dobják a kockákat.
- 2, A legmagasabb számmal rendelkező játékos kezdi a játékot.
- 3. Minden játékos dob egy kockával, és a kockán lévő számnak megfelelően előre mozgatja a bábuját a játéktáblán.
- 4. Minden alkalommal, amikor egy játékos eldobja a 6-os számot, jogosult egy további kockadobásra.
- 5. Ha a játékdarab eléri a létrát, tovább halad előre a létra tetején lévő helyre. Ha a játékdarab a kígyó fejére kerül, akkor a játékosnak el kell távolítania, és vissza kell tennie ugyanannak a kígyónak a farkához.
- 6. Ha a játékfigura eléri az ellenfél által elfoglalt mezőt, akkor a bábujának vissza kell mennie az 1-es mezőre, és az ellenfél elölről játszik.
Hogyan győzzünk:
Az a játékos nyer, aki elsőként éri el az utolsó 100-as mezőt.
Figyelem:
3 év alatti gyermekek számára nem alkalmas.
Ajánlott életkor 6+
Kisebb részek lenyelése vagy belélegzése veszélye. A játék használata előtt távolítsa el a csomagolást. Műanyag csomagolás esetén fennáll a gyermek fulladásveszélye. Figyelmeztetés: A csomagolást őrizze meg későbbi használatra. A termék színei és részletei eltérhetnek a csomagoláson láthatótól.