Cobi IR Római szekér, 120 k, 3 f
A római harci szekér Charion modellkészlete, amelyet a Triumf nyilvános ünnepségére díszítettek. Az összeszerelt modell nagy küllős kerekekkel és fa vonóval rendelkezik, amely két lófigurát vontat. A csomag része egy római légiók tábornokának figurája is, aki rövid karddal, gladiusszal van felfegyverkezve.
- A kerék felfedezésével, valahol az eurázsiai sztyeppéken, 4000 évvel Krisztus előtt megjelentek az első szekerek is.
- A harci járművek használatáról szóló első írásos feljegyzés körülbelül 2500 évvel Krisztus előtt származik.
- Nagyon jó építők voltak az egyiptomiak, akik képesek voltak 38 kg súlyú, erős és gyors járművet készíteni. A rómaiak azonban a gyártást és a taktikai alkalmazást a tökéletességig fejlesztették.
- A római légiók nagy számban használták harci járműveiket hadjárataik során.
- A standard taktika a maximális sebességgel végrehajtott gyors kitörések voltak, 1-2 személy minden járműben. A védekező gyalogság így nem tudott elmenekülni a támadás előtt.
- A rómaiak által megtámadott népek kénytelenek voltak saját járműveket építeni, hogy egyensúlyt teremtsenek a harctéren.
- Semmi sem tart örökké, és Nagy Sándor hadserege kidolgozta a járművek támadása elleni védekezés taktikáját. Ez először a gaugamélai csatában történt, és a Chariot típusú járművek elvesztették jelentőségüket.
- A Római Birodalomban a járművek továbbra is népszerűek maradtak, akár játékok, akár ünnepi ceremóniák során.
- Az egyik legnépszerűbb szertartás a Triumf volt, amely nyilvánosan elismerte a bátor parancsnokot.
- Ahhoz, hogy egy ilyen parancsnokot a szenátus elismerjen, két feltételt kellett teljesítenie.
- Meg kellett vernie az ellenséget "igazságos" háborúban, és legalább 5000 ellenségnek kellett meghalnia.
- Ha a feltételek teljesültek, a hadvezér viselhette az Ornamenta Triumphalia jelvényt.
Darabszám: 93