Cobi II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361 LE, 1 f
A szokatlan kialakítású Bell P-39D Airacobra amerikai vadászrepülőgép készlete az USAF 35. vadászcsoportjának színeiben.
Az összeszerelt modell forgó légcsavarral, állítható vezérlőfelületekkel és levehető pilótafülke-fedéllel rendelkezik a 8. század „Black Panthers” becenevű pilótája figurájának kényelmes üléséhez.
A modell állhat saját alvázán, vagy biztonságosan tárolható a mellékelt állványban.
Érdekes tények:
- Remek repülő vagy bukott? Pilótáikat pontosan ebbe a két táborba osztották be. Amikor Robert J. Woods tervező elkészítette Bell első vadászgépének, az XP-39-nek a terveit, a gép szokatlan kialakításának már voltak támogatói és ellenzői.
- A motort meglehetősen szokatlan módon szerelték fel a pilótaülés mögé, és egy hosszú tengelyt használtak a motor teljesítményének továbbítására. Ez a megoldás a repülőgép jó egyensúlyához és jobb manőverezhetőségéhez vezetett.
- A szükséges felszerelést így az üres elülső részbe lehetett beszerelni.
- A futómű sem volt szabványos, a szokásos hátsó kerék vagy sarkantyú helyett harmadik futómű kerék került az orrba. Egy ilyen géppel való leszállás sokkal több tapasztalatot igényelt.
- Az első tesztrepülésre 1938. április 6-án került sor a Niagara Falls repülőtéren. A tesztek jó manőverezőképességet, nagy sebességet mutattak ki, de a GE kompresszorral is problémákat tapasztaltak.
- Az első repülőgép-sorozatot a Csendes-óceánon telepítették, de a japán nullákhoz képest nem jártak túl sikeresen. Egyes források még azt is állítják, hogy a P-39 5000 m feletti magasságban teljesen használhatatlan volt.
- Egészen más volt a helyzet a keleti fronton. A szövetségesek csaknem 5000 repülőgépet szállítottak a Szovjetuniónak, és az orosz pilóták nem tudták dicsérni őket. A különbség az volt, hogy a keleti fronton elsősorban a szárazföldi csapatok támogatására használták a repülőgépeket, és gyakran alacsonyabb magasságban zajlottak a légi harcok, és itt volt nagyon jó az Airacobra.
- A másik ok az volt, amit semmilyen műszaki táblázatban nem lehet leírni. A gép "leült" az orosz pilóták természetére. Míg az olyan gépek, mint a P-51A Mustang vagy a Hurricane túlságosan kifinomultabbak voltak az orosz pilótákhoz és a körülményekhez képest, a P-39 egy egyszerű "kovács" volt hozzájuk képest.
- Körülbelül 9584 darabot gyártottak több változatban.