Cobi II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361 LE, 1 f

Márka Cobi
Termék kódja CBCOBI-5746
13 210 Ft Áfá-val
Utolsó 2 darab
  • Kézbesítés futárral legkésőbb: 27.11.2024
  • Szállítás díja: 1 990 Ft
points Vásárlással szerez
42 pontot
Termék leírása

Cobi II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361 LE, 1 f

A szokatlan kialakítású Bell P-39D Airacobra amerikai vadászrepülőgép készlete az USAF 35. vadászcsoportjának színeiben.

Az összeszerelt modell forgó légcsavarral, állítható vezérlőfelületekkel és levehető pilótafülke-fedéllel rendelkezik a 8. század „Black Panthers” becenevű pilótája figurájának kényelmes üléséhez.

A modell állhat saját alvázán, vagy biztonságosan tárolható a mellékelt állványban.


Érdekes tények:

  • Remek repülő vagy bukott? Pilótáikat pontosan ebbe a két táborba osztották be. Amikor Robert J. Woods tervező elkészítette Bell első vadászgépének, az XP-39-nek a terveit, a gép szokatlan kialakításának már voltak támogatói és ellenzői.
  • A motort meglehetősen szokatlan módon szerelték fel a pilótaülés mögé, és egy hosszú tengelyt használtak a motor teljesítményének továbbítására. Ez a megoldás a repülőgép jó egyensúlyához és jobb manőverezhetőségéhez vezetett.
  • A szükséges felszerelést így az üres elülső részbe lehetett beszerelni.
  • A futómű sem volt szabványos, a szokásos hátsó kerék vagy sarkantyú helyett harmadik futómű kerék került az orrba. Egy ilyen géppel való leszállás sokkal több tapasztalatot igényelt.
  • Az első tesztrepülésre 1938. április 6-án került sor a Niagara Falls repülőtéren. A tesztek jó manőverezőképességet, nagy sebességet mutattak ki, de a GE kompresszorral is problémákat tapasztaltak.
  • Az első repülőgép-sorozatot a Csendes-óceánon telepítették, de a japán nullákhoz képest nem jártak túl sikeresen. Egyes források még azt is állítják, hogy a P-39 5000 m feletti magasságban teljesen használhatatlan volt.
  • Egészen más volt a helyzet a keleti fronton. A szövetségesek csaknem 5000 repülőgépet szállítottak a Szovjetuniónak, és az orosz pilóták nem tudták dicsérni őket. A különbség az volt, hogy a keleti fronton elsősorban a szárazföldi csapatok támogatására használták a repülőgépeket, és gyakran alacsonyabb magasságban zajlottak a légi harcok, és itt volt nagyon jó az Airacobra.
  • A másik ok az volt, amit semmilyen műszaki táblázatban nem lehet leírni. A gép "leült" az orosz pilóták természetére. Míg az olyan gépek, mint a P-51A Mustang vagy a Hurricane túlságosan kifinomultabbak voltak az orosz pilótákhoz és a körülményekhez képest, a P-39 egy egyszerű "kovács" volt hozzájuk képest.
  • Körülbelül 9584 darabot gyártottak több változatban.
Vélemények
0 értékelés
Megvásárolta 5 + ügyfelek

Játszani és nálunk vásárolni megéri