Cobi Armed Forces MIG-29 Kelet-Németország, 1:48, 590 LE
Mikoyan-Gurevič MIG-29 vadászrepülőgép-készlet „FULCRUM” NATO-kódnévvel a német légierő álcájában. Az összeszerelt modell állítható kezelőfelületekkel és nyitható pilótafülke-fedéllel rendelkezik. A készlet felépítéséből adódóan az alváz lábai nem visszahúzhatók, de könnyen eltávolíthatók. Tartalmazza egy pilótafigura felső felét, amely a pilótafülkében ülhet. A modell állhat saját alvázán vagy címkés állványon.
- A szovjet parancsnokság 1969-ben olyan magas követelményeket támasztott, hogy az amerikai gépek ellensúlyaként új repülőgépet támasztanak, hogy az 1970-es évek fejlesztése során Oroszországnak a rendkívüli költségek miatt meg kellett szakítania a programot, és két részre kellett osztania. Így jött létre a MiG-29 könnyű vadászgép és a nehezebb gép, a Szuhoj Szu-27.
- A Mikojan-Gurevics tervezőiroda MIG-29-ese 1977. október 6-án szállt fel először a cég Nyizsnyij Novgorod repülőteréről.
- A vadászgépet az amerikai F-15 Eagle és F/A-18 Hornet ellensúlyaként fejlesztették ki, gyártása ma is folyik.
- A MiG-29 érdekessége kétségtelenül a hajótest formája, amely a teljes emelés 40%-át teszi ki.
- Létrehozásakor versenytárs volt, amely a volt Varsói Szerződés legtöbb országába exportált.
- A MiG-29 egyebek mellett a hőjelek alapján célpontkereső IRTS rendszerrel van felszerelve, amely hajlamos az elakadásra, de megalkotásakor rettegett fegyverrendszer volt.
- Minden országban, ahol MiG-eket üzemeltettek, volt egy közös probléma, a minőségi pótalkatrészek krónikus hiánya. Az alkatrészellátás tehát az egész keleti blokk gazdasági problémáit tükrözte.
- A MiG-29-et továbbra is Indiában gyártják BAEZ licencnéven.
- Az USA 21 MiG-vel rendelkezik, és azokat harci kiképzésre használja.
- Összesen 14 különböző változat készült.
- Eddig több mint 1600 darabot gyártottak.